Cilvēki, kuri izgudroja dīvainas lietas (un kļuva bagāti)

Ikviens no mums kādreiz sapņojis par to vienu ideju, kas varētu mainīt dzīvi – izgudrojumu vai pakalpojumu, kas kļūst par sensāciju un atnes bagātību. Nereti mēs domājam, ka šādām idejām jābūt revolucionārām, tomēr realitāte ir daudz interesantāka un reizēm arī dīvaināka. Tieši dīvainība bieži piesaista uzmanību, un daudzi izgudrotāji ir pierādījuši, ka neparastas, pat šķietami absurdi vienkāršas idejas var pārvērsties miljonos. Tāpat kā online kazino platformas kā Optibet piesaista spēlētājus ar inovācijām un oriģināliem risinājumiem, arī daži no dīvainākajiem izgudrojumiem kļuva populāri, pateicoties negaidītai idejai un drosmei to īstenot.

1.     Pet Rock jeb “Mājdzīvnieks – akmens”

1970. gadu vidū amerikānis Gerijs Dahls nonāca pie ģeniāli vienkāršas idejas – cilvēkiem vajag mājdzīvnieku, kam nav nepieciešama aprūpe. Tā radās “Pet Rock” – gluds akmens kartona kastē ar gaisa caurumiem un instrukciju, kā to “kopt”. Šis koncepts bija tik absurds, ka kļuva par sensāciju. Vienā brīdī Dahls pārdeva vairāk nekā 1,5 miljonus akmeņu, kļūstot par miljonāru.

2.     Snuggie – sega ar piedurknēm

Snuggie ir lielisks piemērs tam, kā ikdienišķa komforta ideja var pārvērsties miljonos. Tā ir sega ar piedurknēm, kas ļauj lietotājam vienlaikus saglabāt gan siltumu, gan kustību brīvību. Šo ideju 2000. gadu sākumā attīstīja kompānija Allstar Products Group, kas veiksmīgi to popularizēja ar televīzijas reklāmu palīdzību. Lai gan sākumā Snuggie izraisīja smieklus un tika uztverta kā amizants produkts, tās pārdošanas apjomi sasniedza vairāk nekā 30 miljonus vienību.

3.     The Million Dollar Homepage

2005. gadā britu students Alekss Tjū izdomāja vienu no oriģinālākajām reklāmas idejām interneta vēsturē. Viņš izveidoja tīmekļa vietni ar vienu miljonu pikseļu un pārdeva tos – 1 pikselis par 1 dolāru. Uzņēmumi varēja iegādāties nelielu laukumu, izvietot savu logo vai saiti. Viss tika izpārdots pāris mēnešos, un Alekss nopelnīja miljonu dolāru bez tehnoloģiskām zināšanām, vienkārši ar radošu pieeju un labu izpratni par cilvēku ziņkārību un internetu.

4.     Doggles – saulesbrilles suņiem

Doggles ir speciāli izstrādātas saulesbrilles suņiem, kuru galvenais mērķis ir aizsargāt dzīvnieku acis no spilgtas saules gaismas, vēja, putekļiem un citiem ārējiem kairinātājiem. Lai gan sākotnēji, tas izklausās dīvaini, patiesībā, šis produkts ir noderīgs daudziem dzīvniekiem ar jutīgām acīm. Brilles izstrādāja uzņēmums Doggles, Inc., un tās ātri guva popularitāti ne tikai mājdzīvnieku īpašnieku vidū, bet arī profesionālajā vidū. Piemēram, tās sāka izmantot pat ASV armija, lai aizsargātu dienesta suņu acis putekļainā un saulainā vidē.

5.     Antistresa rotaļlietas: Fidget Spinner

2017. gadā pasauli pārņēma antistresa rotaļlietas “fidget spinner”. Lai gan šī rotaļlieta pastāvēja jau iepriekš, tās popularitāte vairojās negaidīti, kļūstot par “viral” priekšmetu it visur. Šī rotaļlieta tika reklamēta kā līdzeklis stresa mazināšanai un koncentrēšanās spēju uzlabošanai, lai gan zinātniski pierādījumi par tās efektivitāti bija neviennozīmīgi. Neskatoties uz to, ražotāji un tirgotāji guva milzīgu peļņu, pateicoties tās popularitātei un zemajām ražošanas izmaksām.

6.     Slinkie – atsperveidīgā rotaļlieta

1940. gados amerikāņu inženieris Ričards Džeimss pamanīja, ka viņa izmantotā spirālveida atsperīte var “staigāt” pa kāpnēm. Viņš uzreiz saprata rotaļlietas potenciālu. Tā piedzima “Slinkie” – vienkārša metāla atsperīte, kas kļuva par vienu no visu laiku ikoniskākajām rotaļlietām. Līdz šai dienai ir pārdoti vairāk nekā 300 miljoni Slinkie, pierādot, ka reizēm rotaļlietu spēks slēpjas to vienkāršībā.

Ko mēs varam mācīties no šiem stāstiem?

Neviena ideja nav pārāk dīvaina, lai kļūtu par miljonu vērtu biznesu. Gluži pretēji – tieši oriģinalitāte, vienkāršība un drosme domāt ārpus rāmjiem ir tie faktori, kas padarījuši šos izgudrojumus neaizmirstamus. Mēs dzīvojam laikā, kad uzmanību piesaista neparastais, ja ideja spēj likt cilvēkiem pasmaidīt, aizdomāties vai vēlēties to izmēģināt – tai ir potenciāls.

Pievieno Komentāru